Studie: Nadnárodním firmám se vyplatí nabírat ženy tam, kde je místní firmy nenabírají

Nadnárodní společnosti začínají nabírat vzdělané ženy-manažerky v zemích, které tradičně ženy diskriminují. Tento rostoucí trend popsal profesor Harvard Business School Jordan Siegel ve své studii s názvem "Multinational Firms, Labor Market Discrimination, and the Capture of Competitive Advantage by Exploiting the Social Divide".

Společně s dalšími kolegy z amerických univerzit a Korejským pracovním institutem se zaměřil na to, jak nadnárodní společnosti zvyšují své zisky aktivním náborem jinak společensky vyloučené skupiny žen v Jižní Koreji. Studie zaznamenala, že desetiprocentní zvýšení počtu žen-manažerek ve firmě odpovídá jednoprocentnímu nárůstu výnosnosti aktiv (ROA).

Myšlenka využití společenského vyloučení ženských manažerských talentů se přitom netýká jen jihokorejského trhu práce. Siegel již pracuje na podobném výzkumu v Japonsku, kde předpokládá obdobné výsledky. „Myslím si, že tato strategie může být úspěšná na mnoha pracovních trzích, kde funguje diskriminace na základě pohlaví, etnického původu nebo náboženství,“ uvádí Siegel.

-kk-

Zdroj: HBS Working Knowledge - kolekce nejnovějších manažerských trendů z Harvard Business School
Zobrazit přehled článků ze zdroje HBS Working Knowledge