Strhněte zdi mezi průmyslovými odvětvími

Brzy již nebude snadné rozeznat, kde jsou hranice mezi jednotlivými průmyslovými sektory. Ve světě, který se rychle mění vlivem nových technologií, budou společnosti muset opustit svá pohodlná místa – tradiční, zavedená a dobře definovaná odvětví budou vzácností. Firmy jako AppleAmazon či GE se do nových odvětví již pouštějí.

Dnešní firmy musejí být připraveny rozšířit svůj záběr. Změny jsou bezprecedentní – technologie je mocným katalyzátorem. Pokud jste dnes lídrem ve svém odvětví, můžete očekávat, že se váš sektor výrazně promění, a to nejspíš už v příštích 10 letech.

Ilustrační snímek

První vlna: Automobilový průmysl a telekomunikace

Není to tak dlouho, kdy se telekomunikační společnosti vydělávaly na poskytování telefonních služeb a přístupu k internetu. Ale dnes? Mnoho telekomunikačních společností po celém světě se začíná zaměřovat spíše na poskytování zábavného obsahu.

Také výrobci aut budou muset své aktivity také značně proměnit, tvrdí web strategy-business.com. V budoucnosti budou spíše poskytovat možnosti přepravy. Budou dodávat automobily ve chvíli, kdy je spotřebitelé budou potřebovat. Nebudou je tedy jen vyrábět.

Takové služby budou zaměřeny na vyhovění okamžité potřebě zákazníků. Jednou to bude prostorný vůz pro rodinný výlet o víkendu, jindy malé auto pro rychlý výlet do města. Auta budou autonomní a nezapomínejme ani na velký potenciál sdílení automobilů. To znamená, že vlastníků aut v dohledné budoucnosti nebude mnoho.

Zdravotnictví a farmaceutický průmysl se také změní

Zdravotnické odvětví začne využívat Internet věcí. Na tělech pacientů i jinde budou senzory, které budou poskytovat zaměstnancům data. Diagnostika onemocnění tak bude včasná a přesná.

I v tomto odvětví začnou být aktivnější mnozí technologičtí hráči. S rozvojem medicíny na míru postupně vymizí kdysi tak pevné hranice mezi zdravotnictvím, farmaceutickým průmyslem a technologickými firmami.

-jk-

Zdroj: Strategy+Business - americký magazín o strategiích v podnikání
Zobrazit přehled článků ze zdroje Strategy+Business