Strategie nezabije, ale posílí

Strategické plánování se v mnoha firmách stalo sterilním každoročním cvičením, které manažeři přetrpí často se skřípajícími zuby. Mnoho úspěšných firem posledních let však mělo v první řadě přesně propracovanou obchodní strategii. Strategická selhání navíc způsobují trhliny ve firemních procesech.

Vypracovat a úspěšně zavést vítězné strategie mohou firmy pouze odstraněním rozdílů mezi strategií a její realizací, tj. přechodem od strategického plánování ke strategickému managementu. Základy strategického řízení zahrnují:

- Začněte dotazováním na předpoklady, včetně těch týkajících se zákaznického chování.
- Propojte strategii s přidělováním kapitálu a provádění operací s kapitálem.
- Využívejte diskusí.
- Překročte šablony a udržujte proces stále aktuální.

Přeměnou procesu strategického plánování v reálnou schopnost může management získat jasný pohled na směr, kterým se firma ubírá, hodnotit tento postup a odhadovat přínosy. Strategické řízení funguje také jako včasný varovný systém, protože monitoruje trh a provozní data ve vztahu k původním předpokladům. Vedle rozpočtování dokáže posílit i ostatní kritické firemní procesy, jako je například marketing, výroba, plánování lidských zdrojů, hodnocení výkonnosti nebo komunikace.
-kk-
Zdroj: Mercer Management Journal - Manažerský magazín vydávaný konzultanty společnosti Mercer Management Consulting
Zobrazit přehled článků ze zdroje Mercer Management Journal