Strategie není sprosté slovo

Keith Yamashita má pověst velmi kreativního poradce a jeho rady vychází z osobní zkušenosti. Vede tým zkušených odborníků, který je velmi různorodý – patří sem mimo jiné spisovatel, bývalý právník či sociolog. Tato skupina vytváří ve své kanceláři v San Franciscu užitečné nástroje, které mohou manažerům pomoci ve strategickém řízení své firmy. Zabývají se také řízením změn a Yamashita tvrdí, že je nejdůležitější, aby změna nebyla jen pedantským procesem nařízeným shora.

Všechny změny vyžadují zdravé odhodlání a člověka, který celý proces odstartuje. Důležité je zeptat se sami sebe a ostatních, jak by měla firma v budoucnu vypadat. Co nás odlišuje od ostatních v našem průmyslovém odvětví? Co se zaměstnancům líbí na jejich práci v naší společnosti? Co se líbí zákazníkům? Cílem je vyvolat konverzaci o tom, co by měla změna přinést a celou vizi zaměstnancům a zákazníkům přesvědčivě prezentovat. Yamashita dále poskytuje užitečné tipy, které mohou celý proces změny odstartovat:
* Vize by měla být podobu příběhu – musí být jasné, co se změní jako první a proč.
* Strategie by se měla uplatňovat každý den, nejen tehdy, když jsou k tomu vhodné prostředky.
* Rozhodujte se. Není nic horšího, než vyčkávání a váhání.
* Snažte se klidnou cestou přesvědčit své odpůrce o tom, že změna je nezbytná.
Zdroj: Fast Company - portál předního amerického magazínu pro manažery
Zobrazit přehled článků ze zdroje Fast Company