Správa znalostí v reálném světě: Jak dopadla sázka na správu znalostí ve světoznámé farmaceutické společnosti

Vedoucí světová farmaceutická společnost Hoffman LaRoche se snažila využít své schopnosti aktivace společných znalostí k získání konkurenčních výhod. Konkrétním cílem bylo zkrátit čas nutný k uvedení nově schválených produktů na trh; tento úkol v sobě zahrnoval omezení času na vytvoření nezbytných dokumentů a zlepšení kvality těchto dokumentů. Tak se mělo urychlit schvalování nových léků. Pracovní tým se rozhodl vyhodnotit metodou znalostních map explicitní znalosti firmy, ze kterých vycházejí aplikace nových léků, a určit mezery v těchto znalostech.

Společnost Roche došla k závěru, že k získání konkurenční výhody musí překonat své konkurenty právě v procesech vytváření aplikací nových léků. Důležitou součástí procesu mapování znalostí tedy bylo vytváření prototypů, jež napomohly týmu rozpoznat bariéry bránící optimálnímu průběhu procesu vytváření aplikací nových léků. Po celou dobu procesu zajišťovala znalostní mapa propojení znalostí jednotlivců se znalostmi oddělení. Společnost Roche dokázala podstatně snížit čas pro hledání aplikací nových léků a ušetřit tak milióny dolarů investované do vývoje každého z nich.
Zdroj: Cap Gemini Ernst & Young - portál mezinárodní poradenské společnosti
Zobrazit přehled článků ze zdroje Cap Gemini Ernst & Young