Správa podnikového obsahu: novinka nebo běžná záležitost?

V posledních dvou letech jsme se mohli stále pravidelněji setkat s frází „správa podnikového obsahu“. Jedná se skutečně o něco nového ve světě správy obsahu, nebo jde pouze o změnu značky ve snaze oživit stagnující trh?

Většina dodavatelů softwaru pro správu obsahu vychází z předpokladu, že každý ve firmě potřebuje přístup k obsahu, který není strukturovaný (tj. není umístěn v databázi). Zároveň se však snaží, aby byl veškerý obsah v rámci organizace nějakým způsobem spravován – k tomuto účelu mají sloužit právě systémy ECM.

Problém však spočívá v tom, že žádný dodavatel nenabízí kompletní řešení. Obsah, který se dá spravovat, je navíc omezen jen na text, přičemž ukládání jiných formátů (audiosouborů, videosouborů a jiných dat o velkém objemu) mají na starosti jiná média. Správa obsahu zahrnuje následující součásti:
* správu dokumentů,
* správu webového obsahu,
* systém e-komerce,
* správu digitálních aktiv a
* správu práv k obsahu.

Článek poskytuje dále bližší informace o každé z těchto složek správy obsahu a popisy dodavatelů, kteří v dané oblasti působí.

**Datum vydání:** IV/2002
Zdroj: KM World On-Line - internetový magazín o problematice správy znalostí
Zobrazit přehled článků ze zdroje KM World On-Line