Silné a slabé stránky personalizace

Personalizace se stala silnou marketingovou zbraní mnoha firem. Její dosah se neustále rozšiřuje. V této oblasti proto neexistuje žádné obecné pravidlo nebo rada. Dnes tento pojem zahrnuje služby a strategie od rozesílání e-mailových dotazníků až po samotnou úpravu nabízených produktů a služeb, založenou na obecném zákaznickém profilu.

Přizpůsobováním se zákazníkům pomáhá firmám a podnikům efektivněji reagovat na stížnosti a připomínky, získávat si náklonnost klientů a těžit více ze vztahu se zákazníky. Personalizace má však přeci jen své mezery. Hlavní nedostatek spočívá v samotných softwarových nástrojích, které jsou pro tento účel dostupné. Přestože se již tímto problémem začala zabývat celá řada vývojářských firem, většinou sice přispějí „svou troškou do mlýna“, těžko však pokryjí celý rozsah problematiky.

Jednou z mezer je složitá integrace zákaznických dat. Každá strategie, zaměřená pouze na určitý problém, je totiž předem odsouzena k neúspěchu. Velikým nedostatkem je také špatný výklad získaných informací. A když už se i ten podaří překlenout, stále ještě zbývá správně své služby či produkty přizpůsobit zákaznickým požadavkům. Ani to však není nemožným úkolem. Přestože ještě není zdaleka dokonalá, zůstává personalizace a její jednotlivé prvky účinnou zbraní v lítých bojích na marketingovém poli.

**Datum vydání: IV/2002**
Zdroj: CRM Daily - americký portál věnovaný CRM a knowledge managementu
Zobrazit přehled článků ze zdroje CRM Daily