Sedm příčin firemního neúspěchu

Vytisknout

Obchodní statistiky ukazují, že řada firem zaniká krátce po svém vzniku kvůli špatnému přístupu podnikatelů. Nejrůznější experti radí, co při spouštění firem dělat a co nedělat. Existují však klíčové faktory, které dokáží firmy potopit stoprocentně. Článek upozorňuje na sedm základních chyb.

- Zahájení podnikání ze špatných důvodů. Stačí jako jediný důvod potřeba více peněz? Myslíte si, že pokud budete mít svou firmu, bude i více času na rodinu? Možná si říkáte, že nebudete muset poslouchat nikoho jiného. V takových případech se zamyslete znovu.

- Špatný management. Začínajícím podnikatelům často chybí manažerská zkušenost a odborné znalosti v oblasti financí, nakupování, prodeje, výroby nebo náboru a řízení zaměstnanců. Úspěšný manažer je také dobrým vůdcem, podporuje pracovní klima a produktivitu.

- Nedostatečný kapitál. Podnikatelé často podceňují finanční prostředky potřebné k rozjezdu a udržení firmy v chodu. Mívají také nereálné představy o zisku.

- Nevhodné místo. I místo podnikání je kritickým předpokladem úspěchu. Vybírejte je s ohledem na to, kde jsou vaši zákazníci, dostupnost dopravy a parkování, rozmístění konkurentů, bezpečnost budovy, místní podmínky pro rozvoj podnikání a postoje okolí k novým podnikatelům.

- Nedostatečné plánování. Každý podnik musí mít svůj strategický plán. Ten musí být realistický a vycházet z přesných aktuálních informací a odborných vyhlídek do budoucnosti. Měl by zahrnovat popis cílů firmy, potřeby z hlediska pracovních sil, potenciální problémy a řešení, finanční požadavky, analýzu konkurence, marketingové a propagační aktivity a rozpočtování a řízení rozvoje firmy.

- Přílišná expanze. Firmy mohou skončit i na tom, když si jejich představitelé pletou úspěch s rychlostí možné expanze. Optimální je soustředit se na postupný růst.

- Chybějící webové stránky. Každá firma v dnešní době potřebuje svůj web. Ten by měl mít profesionální design a umožnit uživatelům, jednoduše najít potřené formace. Později můžete přidat další součásti, jako je prodej reklamního prostoru nebo doporučování partnerských projektů.

-kk-

Zdroj: Business Know-How - americký server věnovaný různým aspektům řízení malých podniků
Zobrazit přehled článků ze zdroje Business Know-How
Chcete tento článek umístit na Váš web nebo do tištěného časopisu? Bližší informace se dozvíte zde.

Komentáře k článku

Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přidejte komentář jako první.
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace