Sebepropagace nesmrdí

Řada manažerů nerada dává v práci na odiv své dovednosti. Má pocit, že sebepropagace zavání vychloubáním. Tím se ale připravuje o výhody toho, že je vidět. Sebepropagace je důležitá pro kariérní úspěch a vliv na ostatní. Zároveň je výhodná pro vaši pracovní skupinu i celou organizaci. Článek shrnuje několik rad, jak se lépe propagovat.

- Buďte upřímní a otevření. Jde o to, abyste svou práci a úsilí dokázali prezentovat upřímně, autenticky a otevřeně, bez přikrášlování.

- Uznávejte pozitiva. V rámci diskusí a porad se nesoustřeďte jen na neúspěchy a frustrace.

- Neignorujte problémy. Na výzvy a problémy hleďte realisticky. Jinak to otřese vaší důvěryhodností.

- Naučte se sumarizovat. Lidé jsou příliš zaneprázdnění na to, aby mohli sledovat všechno, co děláte. Hledejte proto způsoby, jak shrnovat, upravovat a zabalit informace o vaší práci.

- Buďte proaktivní. Nečekejte, až vám někdo nabídne dobrou příležitost blýsknout se, hledejte sami.

- Neblokujte informace. Čím více informací rozšíříte, tím silnější budou.

- Natáhněte se po inspiraci. Pozvěte lidi z jiných pracovišť na setkání, abyste získali čerstvou perspektivu. Nebojte se požádat o pomoc. Požádejte o názor zkušenější nebo vyšší pracovníky.

- Propagujte svůj tým. Zveřejňování úspěchů vašeho týmu je jednou z nejpohodlnějších cest, jak se zviditelnit, rozšířit sítě kontaktů a budovat vztahy. Uvědomte si roli týmu ve vašem úspěchu a uznávejte jednotlivce za dobře odvedenou práci.

- Vystupte na světlo. Přijímejte náročné a viditelné úkoly. Hledejte příležitosti pro interakce s vyšším managementem, abyste mohli ukázat své silné stránky.

-kk-
Zdroj: Center for Creative Leadership - oficiální stránky instituce Center for Creative Leadership (CCL®)
Zobrazit přehled článků ze zdroje Center for Creative Leadership
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace