S loajálními zákazníky k vyšším obchodním hodnotám

Strategický přístup k získávání loajality zákazníků je v dnešní době jedním z nejdůležitějších předpokladů pro efektivní obchodní výsledky firem. Zákaznickou základnu je třeba upoutávat, řídit, uchovávat si její důvěru. Obchodní hodnoty dnes skutečně do značné míry závisí na nehmatatelných skutečnostech, jako je intelektuální kapitál, služby zákazníkům či pověst firmy. Loajalitu zákazníků, která firmám může přinést vyšší obchodní hodnoty je třeba budovat na základě integrace firemních zákaznických strategií.

Integrace zákaznických strategií spočívá v definování nejdůležitějších firemních strategických přístupů k zákaznické základně a jejich vhodném propojení. Pomáhá zvýšit obchodní hodnoty firmy prostřednictvím užšího a lépe řízeného kontaktu se zákazníky. Konkrétně se jedná o následující klíčové faktory:
- Soustředění se na konečné výsledky: zvýšení výnosů, snížení cen a zvýšení hodnoty aktiv
- Určení strategického směru
- Ovlivňování zákaznické základny pomocí systémů Customer Intelligence
- Propojení firemní struktury se zákaznickou obcí
Zdroj: CRM Today - informace z oblasti péče o zákazníka, CRM
Zobrazit přehled článků ze zdroje CRM Today