Role manažerů znalostí v rozvoji podniků

V roce 1998 byla v severní Americe provedena anketa mezi vyššími řídicími pracovníky, která se týkala role znalostí v podnikání. 77% dotázaných uvedlo, že „zlepšování rozvíjení, sdílení a využití znalostí v podnikání“ je velmi důležité. Manageři znalostí se mohou v podnicích stát strategickými osobami, neboť mohou zdokonalit výrobní procesy i vztahy k zákazníkům a podporovat další vzdělávání zaměstnanců.

Úspěch managera znalostí spočívá na dvou věcech: schopnosti si uvědomit, co chci získat správou znalostí, a jakým způsobem je vedena a rozvíjena agenda správy znalostí. Práce managera se dotýká tří úrovní:
* zlepšení stávajícího stavu (inovace výrobků, zvýšení efektivity výrobních procesů),
* podpora nových forem komerčních aktivit (týmy zaměřené na zákazníka),
* vytváření nových hodnot (znalosti jako výrobek).

Článek se zabývá úlohou managerů znalostí v rozvoji podniků a zlepšováním jejich postavení na trhu. Dále se článek zamýšlí nad tím, jakým způsobem je možné využívat výsledky jejich práce a jak jejich práci řídit.
Zdroj: McKinsey Quarterly - prestižní publikace přední světové konzultantské společnosti McKinsey & Company
Zobrazit přehled článků ze zdroje McKinsey Quarterly