Řízení změny musí mít sedm "P"

Když management chce změnu politiky, lidí, procesů, struktury a dalších věcí, zaměstnanci většinou danou změnu nevidí tak jednoduše jako management. Ten se může vyhnout potenciálním negativním aspektům změn, když se bude držet následujícího přístupu „sedmi P“, který zahrnuje Purpose ( smysl, účel), People (lidi), Plan (plán), Process (proces), Product (produkt), Perception (vnímání, chápání) a Problem (problém).
1. *Smysl* – zeptejte se sami sebe a ostatních na důležitou otázku „Je zde potřeba změny?“
2. *Lidé* – prohlédněte si členy vašeho týmu a všechny, které změna zasáhne. Souhlasí se změnou, mají potřebné schopnosti? Jsou ochotni riskovat? Budou vás podporovat i v těžkých chvílích?
3. *Plán* – musíte mít důkladný, fungující a praktický plán, který je racionální a dobře promyšlený, má naději na úspěch a je dostatečně flexibilní, kdyby se objevily nepředvídatelné změny nebo překážky. Také by měl být motivující a vizionářský, aby přitáhl následovníky a pomocníky.
4. *Proces* – musíte přemýšlet jaké procesy již máte a jaké potřebujete vytvořit, aby změny proběhla úspěšně. Je dobré promyslet, zda začnete se změnou v malé skupině nebo v celé sekci nebo organizaci, promyslet mechanizmy pro překonání překážek, zvládání konfliktů, promyslet komunikaci apod.
5. *Produkt* – co přesně je to, proč vy a ostatní tvrdě pracujete, abyste toho dosáhli? Je realistické dosažení tohoto produktu, kolik to bude stát času, peněz, úsilí atd.? Jak bude využit, jak poznáte, že je úspěšný,...?
6. *Vnímání* – přemýšlejte, jak ostatní vnímají a chápou vás, vaše kolegy, proces změny a jeho výsledek.
7. *Problém* – víte, jak jednat s problémy, které nevyhnutelně přijdou? Měli byste mít po ruce krizový plán, lidi schopné rozpoznat problémy a řešit je.
-ba-
Zdroj: Entrepreneur.com - portál předního amerického časopisu pro podnikatele
Zobrazit přehled článků ze zdroje Entrepreneur.com