Raději šest než deset

Image Lab s.r.o. Článek si můžete přečíst zdarma díky společnosti Image Lab s.r.o.

Vytisknout

Mnozí manažeři usilují při výběru obchodníků o ty, kteří by na stupnici obchodních dovedností od nuly do deseti získali plných deset bodů. To je ale velká chyba. Aplikací Paretova principu (pravidla 80/20) na obchodování zjistíme, že 80 procent obchodů uzavírá jen 20 procent obchodníků. Praxe pak ukazuje, že osobnost, která by získala oněch deset bodů se ve 20 procentech úspěšných obchodníků nachází jen zřídka. Odborníci proto radí manažerům přijímat obchodníky, kteří by na pomyslné stupnici dovedností získali pouhých šest bodů.

Proč přijímat právě „šestky“? Jednoduše proto, že tyto osobnosti tvoří většinu těch, kteří uzavírají úspěšné obchody. Neumějí tak dokonale mluvit jako „desítky“, umějí však lépe naslouchat a lépe řešit detaily prodejního procesu. Mají nejlepší předpoklady nacházet potenciální zákazníky a správně organizovat čas. Dokáží také zpracovávat administrativní úkoly, k nimž se osobnosti s ohodnocením na deset bodů stavějí zpravidla s velkou nechutí.

-kk-

Zdroj: Business Know-How - americký server věnovaný různým aspektům řízení malých podniků
Zobrazit přehled článků ze zdroje Business Know-How

Komentáře k článku

Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přidejte komentář jako první.
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace