Pryč s nudnými prezentacemi!

Sedíte a stále nemůžete najít pohodlnou pozici. Člověk, který hovoří, nedokáže odpoutat vaši pozornost od vašeho nepohodlí. Navíc předčítá přesně to, co je na slidech. Naneštěstí musíte skoro šilhat, abyste text přečetli, protože použil velikost písma 10, aby prezentaci zhustil na méně stran.

Je vám to povědomé? Abychom předešli tomuto scénáři, doporučuje se pravidlo 10/20/30 = 10 slidů ve 20 minutách s písmem o velikosti alespoň 30. PowerPoint má špatnou reputaci, ale program nemůže za to, že vaše prezentace nedokáží udržet pozornost publika. Zde je několik rad, které vám pomohou dělat lepší prezentace:

Humor

Prezentace by měla k publiku promlouvat lidskou řečí. Vytvořte konverzaci a stručně vysvětlete, jak váš nápad vyřeší problémy diváka. Prezentace by měla, pokud možno, i pobavit, když chcete udržet pozornost, vzbudit zájem a stimulovat akci.

Myslete za rámec PowerPointu

Vyzkoušejte neobvyklé rekvizity a interaktivní materiály. Prolomte ledy, zkuste posluchače zapojit, například formou hry. Autor vzpomíná na prezentaci, která měla formu kouzelné show. Někteří posluchači byli vyzváni, aby asistovali v odhalování řešení prezentace dramatickou a samozřejmě komickou formou. Používejte kontakt s publikem pokud je to jen trochu možné. Pobavte je.

Jděte k věci

Pokud prodáváte například tužku, lidi bude více zajímat, jak se jim s ní bude psát, než z jakého je vyrobena materiálu. Je důležité mít stále na mysli, že publikum nezajímáte vy a vaše prezentace musí okamžitě vysvětlit, co je tu pro ně a nebo jejich firmu. Nejprve popište výsledek a pak to, jak jste se k němu dostali. Nepoužívejte technický jazyk, leda byste si byli 100% jisti, že ho vaše publikum pochopí. Přejete si přece komunikovat tak, aby vás všichni co nejsnáze pochopili a ne se předvádět.

Technika, která dobře funguje je vyjmenovat věci, které by váš potenciální klient rád měl, ale nemůže je získat. A pak přinést řešení - váš produkt, který by tohle všechno nabídl. Prezentaci je vhodné obohatit videem nebo zvukovou nahrávkou. Pokud představujete něco zcela nového, myslete na to, že první, co každého napadne, je kolik je to bude stát a co z toho budou mít.

V dnešní době není snadné vytvořit dobrou prezentaci. Můžeme sice volit z velkého množství médií a někdy nevolíme správně. Publikum je otupělejší, méně pozorné s množstvím rozptylujících prvků, jako jsou například mobilní telefony.

-av-
Zdroj: Marketing Profs - americký server z oblasti reklamy a marketingu
Zobrazit přehled článků ze zdroje Marketing Profs