První nesmělé krůčky

Pokud začínáte s podnikáním, zajisté nepohrdnete několika osvědčenými radami odborníků. Pokud jste si již spočítali, že se vám takový podnik opravdu vyplatí, je třeba začít s plánováním.

Plán podnikání by vám měl být vždy k ruce jako užitečný průvodce, ať už v dobách prosperity nebo v těžších časech. Měl by zahrnovat přehled dílčích cílů a záměrů firmy, krátkou zmínku o jejích počátcích a vzniku, cíle podniku, informace o plánovaných službách či produktech, marketingové strategie a tří- až pětiletý plán financování.

Úspěch spočívá v uvědomění si detailů. Čím je vaše firma přínosná či výjimečná ve vašem oboru? Co je atraktivní na vašich službách či výrobcích? Jaký máte vztah k zákazníkům, jak s ním budete komunikovat a naopak? Jak budete hospodařit s financemi? A máte vše řádně zdokumentováno? Zodpověděly jste uspokojivě všechny otázky? Právě jste udělali první krok k úspěšnému podnikání.

**Datum vydání: II/2002**
Zdroj: bcentral - Portál společnosti Microsoft věnovaný malým podnikům
Zobrazit přehled článků ze zdroje bcentral