Problematika CRM: energetické společnosti dávají přednost aktualizaci systému CIS před novým řešením

Nákup a instalace jednoho velkého systému CRM (řízení vztahu se zákazníkem) představuje pouze jednu z možností. Řada energetických společností však raději volí cest postupné aktualizace a přidává balíky CRM ke svým stávajícím systémům informací o zákazníkovi (CIS). Patří sem také australská firma **Advance Energy**.

Její systém CIS zvládá složité operace účtování a vícenásobného měření, poskytuje dokonce určitou podporu pro práci v terénu. Od okamžiku, kdy společnost **Peace Software** dodala toto řešení, se postavení **Advance Energy** na trhu změnilo a pravděpodobně se brzy několikanásobně zvýší počet zákazníků.

Řešení systémů CIS/CRM dodává také například americká společnosti **Lodestar Corp.** Ta se svým systémem řízení zátěže zaznamenala úspěch především v Texasu a v Kanadě.

Úspěch dvou uvedených firem nutí ostatní dodavatele k co nejrychlejším úpravám svých vlastních systémů. Patří sem například **Connext**, **SCT Utility Solutions** nebo **Excelergy Corp.** Marketingové strategie těchto firem reagují na potřeby provozovatelů soustav (ISO), velkoobchodníků i maloobchodníků. Všichni teď sází na postupnou aktualizaci svých systémů.

**Datum vydání: VI/2001**
Zdroj: Electrical World - Server společnosti Platts s články o energetice, nerostných surovinách a dopravě.
Zobrazit přehled článků ze zdroje Electrical World