Přístup stanice BBC k urychlení zpravodajství a ke klasifikaci obsahu

Příchod informačních technologií s sebou přinesl změnu v oblasti výstřižkové služby, kterou poskytovala britská zpravodajská kancelář BBC. Se vstupem na celosvětový informační trh muselo dojít i ke snížení nákladů na tuto činnost. V roce 1998 proto kancelář vyhlásila konkurz na interní řešení klasifikace informačního obsahu.

Nové řešení je postaveno na platformě **Smartlogik**. Ta třídí informační obsah na základě pravidel, která již dlouho předtím využívala „papírová“ výstřižková služba. Počet témat se snížil z 6000 na 1400. Dotazy pro vyhledávání příspěvků lze zadávat přirozeným jazykem.

Jednou z „dětských nemocí“ nového informačního systému bylo příliš velké zpoždění v přísunu zpráv. Nyní je vyhledání novinky z požadované oblasti záležitostí několika sekund.

**Datum vydání: IX/2001**
Zdroj: Knowledge Management Magazine - zdroj informací pro oblast knowledge managementu (správy znalostí)
Zobrazit přehled článků ze zdroje Knowledge Management Magazine