Připravit, pozor, propustit!

Mít odvahu propustit správnou osobu ve správný čas může být nejefektivnější cestou k fungujícím řešením informačních technologií ve firmách. Nic nedokáže při zavádění nových systémů, aplikací nebo aktualizací zajistit takové ušetření nákladů a pozvednutí morálky jako veřejné propuštění jedince, o kterém všichni vědí, že je překážkou disciplíně, spolupráci, kvalitě i etice své práce. Jestliže chce IT manažer posílit svou reputaci a zdůraznit hodnoty, za kterými stojí, měl by být schopen dát takové osobě výpověď a jasně to vysvětlit.

Důležité je uvědomit si, že tato rada není bezcitná ani krutá, ale jednoduše pragmatická. Činy jsou silnější než slova. Vždy se najdou důvody, proč si problematické zaměstnance držet, podstatné je však uvážit, zda dokáží převážit škody, které tito jedinci způsobují. Tak jako k ostatním složkám své práce by se měli informační manažeři dokázat postavit strategicky i k propouštění.

Na druhou stranu si IT organizace a oddělení nemohou dovolit propouštět nesprávné lidi. Je třeba identifikovat zaměstnance, kteří systematicky ničí produktivitu a výkonnost, nikoli ty, kteří potřebují pomoc svého manažera k tomu, aby překonali individuální překážky na cestě k úspěchu.

-kk-
Zdroj: CIO.com - Internetové stránky časopisu CIO pro vedoucí pracovníky v oboru informačních technologií
Zobrazit přehled článků ze zdroje CIO.com