Při fúzi je nutno sjednotit také odlišné kultury - Případ firmy Raytheon

Sdílení znalostí a odbornosti má při uskutečňování fúze rozhodující význam – bez ohledu na strategii nového subjektu. K tomuto závěru došli vedoucí pracovníci firem **Raytheon Co.**, **Texas Instruments Defense Systems & Electronics** a **Hughes Electronic**.

Při zavádění procesů správy znalostí je potřeba zjednodušit strukturu organizace, omezit byrokracii, zvýšit výkonnost a podpořit jednotnou kulturu. Kulturním konfliktům lze předejít vytvořením specializovaných skupin z jednotlivých firem, kterých se fúze týká. Ve firmě **Raytheon** (mj. technologie pro armádu) se osvědčil „systém sdílení nejlepších zkušeností“, tj. jakási **knihovna projektů**. Na činnosti tohoto systému se nejvíce podílejí tzv. **mistři** a **experti**.

Jeden z expertů – Barry Johnson – podtrhuje význam angažovanosti koncových uživatelů.

**Datum vydání: V/2001**
Zdroj: Knowledge Management Magazine - zdroj informací pro oblast knowledge managementu (správy znalostí)
Zobrazit přehled článků ze zdroje Knowledge Management Magazine