Prezentace ve třech minutách - fikce nebo skutečnost?

Jak udělat dojem ve velmi krátké době? Zrychlení řeči asi stačit nebude – podle autora příspěvku Johna Windsora byste ale měli být schopni předat myšlenku za tři minuty i méně. Zde je několik důvodů, proč je to dobré:

- přinutí vás to být stručnější,

- eliminujete nepatřičné podrobnosti,

- budete úspěšnější, když pokryjete jednu hlavní ideu,

- zvýšíte svou flexibilitu.

Všechny tyto prvky jsou kritickými elementy pro skutečně atraktivní prezentaci bez ohledu na to, zda máte jen tři minuty, nebo vedete celou konferenci. Jediný rozdíl u delších jednání je, že využijete tříminutovou jako základ, na který pak kladete podle potřeb další „vrstvy“. 

Nenechte se zmást kratším časem – i během tří minut je možné publikum znudit. Pokud „nacpete“ do krátké prezentace spoustu podrobností – obzvlášť, pokud jsou „podpořeny“ slajdy bohatými na text, své publikum odradíte. Co je tedy potřeba k vytvoření podmanivé tříminutové prezentace?

Co nepotřebujete

- Seznam benefitů a vlastností,

- obsáhlé informace o firmě,

- komplexní grafiku, která vyžaduje obsáhlá vysvětlování,

- firemní osvědčení,

- PowerPoint.

Co potřebujete

- Klíčovou myšlenku,

- ne více než tři podpůrné body,

- ne více než jeden slajd s odrážkami,

- zodpovědět tyto otázky:

Jak vaše řešení změní jejich život?

Proč by měli mít zájem?

Jak mohou vaše řešení aplikovat?

Jaký  je první krok? 

Poté, co vše dáte dohromady, je tu ještě jeden kritický prvek – musíte zaměstnat mozky svého publika již v začátku prezentace. Začněte proto otázkou – nikoliv však takovou, na kterou lze odpovědět „ano“  nebo „ne“.   

-av-

Zdroj: Presentations - informace o technologiích a technikách efektivní komunikace
Zobrazit přehled článků ze zdroje Presentations