Přemýšlení nebolí a vyplatí se

Řada manažerů se stále nedrží přísloví „dvakrát měř, jednou řež“ a jedná, aniž by nejprve o svém jednání zapřemýšlela. Přemýšlení je způsob, jak pochopit chod věcí a komunikovat. Jde o komunikaci mezi vědomím a nevědomím, kterou je v rámci komunikačního procesu třeba podporovat stejně důsledně jako jiné komunikační projevy. Naučíme-li své zaměstnance přemýšlet, vyhneme se neuváženým rozhodnutím vedoucím k nefunkčním výrobkům, zdokonalením, o která zákazníci nemají zájem apod. Konkrétní rady vypadají následovně:

- Mluvte o důležitosti přemýšlení.
- Vyzvěte zaměstnance, aby přemýšleli.
- Poučte se z přemýšlení.

Manažer by neměl zapomínat přemýšlet také o tom, co může udělat, aby svým zaměstnancům nabízel lepší podmínky. Přemýšlení o zaměstnancích je dobrou přípravou pro koučování. Manažer by se měl zamyslet, co chce zaměstnancům říci a čeho dosáhnout.

-kk-

**Datum vydání:** II/2004
Zdroj: darwinmag.com - Magazín věnovaný informačním technologiím a managementu
Zobrazit přehled článků ze zdroje darwinmag.com