Přejmenování firmy nebývá snadné, přesto se vyplácí

Průzkumy trhu ukazují, že spotřebitelé mají ke značce dodavatele obdobný vztah jako k ostatním lidem. Právě značka totiž představuje zosobnění společnosti nebo jejího produktu. S ohledem na platnou strategii mají společnosti tři možnosti, jak vybírat jméno:
1. orientovat volbu na prospěch a obecný popis pozitivních atributů společnosti,
2. zvolit funkční jméno (na základě prodávaného produktu) nebo
3. sestavit jméno z iniciál (název typu IBM).

Snad žádný manažer si nedovolí zavést nové jméno firmy bez odzkoušení. Autor tohoto příspěvku uvádí několik příkladů, kdy na zahraničním trhu získala nová značka zcela nežádoucí význam.

Společnost globálního rozsahu může změna jména stát více než 1 milión USD, nelze ji proto brát na lehkou váhu. Zkušenosti však svědčí o tom, že nová identita v mnoha případech posílila jak aktivitu zaměstnanců, tak zájem investorů.

**Datum vydání: IX/2001**
Zdroj: Electrical World - Server společnosti Platts s články o energetice, nerostných surovinách a dopravě.
Zobrazit přehled článků ze zdroje Electrical World