Potřebujete změnu? Přesvědčete i ostatní!

Pokud chcete zavádět v podniku změny, musíte si nejdřív získat lidi. Změna nikdy není snadná. Podnikateli, jehož plány blokují zaměstnanci, kteří nechtějí pozměnit své smýšlení, se může změna zdát téměř nemožná. Změnit postoje a hodnoty zaměstnanců je často pro rozsáhlé organizační změny nezbytné. Naštěstí s tím má již mnoho společností zkušenosti a proces dosažení změny pomocí změny myšlení lidí je již znám. Zde je čtyřfázový proces změny navržený studií společnosti McKinsey&Co.:
1. *Přesvědčete lidi o potřebě změny* – předpokládejte, že budete muset čelit překážkám, a zjistěte, jaké jsou důvody odporu. Nemají chuť riskovat? Cítí se ohrožení? Strach utiší objektivní data, zaměstnanci pochopí logičnost změny a budou ochotni vyzkoušet nové postupy.
2. *Rozpoznejte a odměňujte požadované chování* – a naopak trestejte nebo alespoň neodměňujte nežádoucí chování. Nepeněžní odměny mohou být efektivnější než peněžní.
3. *Poskytněte zaměstnancům modelové role pro změny* – uvidí někoho, koho obdivují, chovat se žádoucím způsobem. Nečekejte, že budou následovat někoho z vnějšku, externí konzultanty. Vůdcem změny musí být někdo z podniku.
4. *Ujistěte se, že vaši lidé mají potřebné dovednosti pro uskutečnění změn* – učení se dovednostem potřebným ke změně musí být odlišné od běžného výcviku, lidé se musí odnaučit svému dřívějšímu chování a osvojit si nové.
-ba-
Zdroj: Entrepreneur.com - portál předního amerického časopisu pro podnikatele
Zobrazit přehled článků ze zdroje Entrepreneur.com
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace