Pohled z východu

Tento článek o ruských manažerech popisuje charakteristiky úspěšných manažerů v ruském obchodním prostředí. Hlavním faktorem úspěchu podniků jsou vůdcovské schopnosti. V úspěšných podnicích by měli zaměstnanci vždy pracovat spolu kooperativním stylem a být schopni aplikovat znalosti. Tak společně dosáhnou každého cíle a každý zúčastněný bude oceněn. Aktivita managementu je většinou zaměřena na vnitřní efektivnost projektů a úkolů. V ideálním případě by ale úspěšní manažeři neměli být zaměřeni pouze na tyto vnitřní faktory. Stejně by si měli všímat i pozice a situace podniku na trhu.

Nová generace manažerů v různých zemích je velmi zaměřena na internetovou technologii. Bohužel mezi nimi nejsou silní vůdci se zkušenostmi. Jsou to mladí, vzdělaní lidé, kteří mají přehled o všem, ale chybí jim základní znalosti byznysu. Zájmy a reakce managementu by vždy měly stanovovat pět kritérií – finanční rizika akcionářů, pracovní úroveň zaměstnanců, možnosti a vliv manažerů, celkové zájmy společnosti a reakce vedení na strategické iniciativy. V průběhu období změn v podniku je nutné sledovat nestabilitu, neurčitost a stres. Toto nejisté období změn vyžaduje bezchybné řízení. Když někdo mluví o změnách, musí umět odpovědět zaměstnancům na otázku „Co to bude znamenat pro mě?“, jinak ho nebude nikdo poslouchat.
-ba-
Zdroj: Knowledgeboard.com - americký portál věnovaný tématu správy znalostí
Zobrazit přehled článků ze zdroje Knowledgeboard.com