Autoři se v článku zabývají podstatou správy znalostí a tím, jak je chápána mezi veřejností. Tvrdí také, že s pomocí znalostního inženýrství se dají vytvořit lepší a úspěšnější řešení správy znalostí, protože právě tento obor napomáhá k lepšímu pochopení správy znalostí jako takové.
Autoři se v prezentaci zaměřují zejména na pět aspektů praktických znalostí, které hrají roli v činnosti a uvažování lidí, kteří mají správu znalostí na starosti. Zejména se jedná o následující aspekty:
* Hodnota a funkce znalostí.
* Aktivátor a hnací mechanismus znalostí.
* Dva stavy a tři konverze individuálních znalostí.
* Logika navazování kontaktů – networkingu (přirozená organizace znalostí).
* Manipulace se znalostmi.
Znalostní inženýrství je způsob, jak přeměnit implicitní znalosti odborníků na explicitní s použitím automatizačních modelů. Příklady takové automatizace mohou být například automatické vyhodnocování daňových přiznání, automatická diagnostika poruch strojů, automatické programování apod.
V dalším oddílu prezentace se autoři zabývají tím, co způsobuje největší nedostatky a problémy ve správě znalostí. Zde se jedná zejména o: 
* Nedostatečnou motivaci ke sdílení znalostí, 
* Problémy při transformaci implicitních znalostí na explicitní, 
* Nedostatek transparentnosti datových skladů a 
* Informační architektury a nedostatečnou integraci správy znalostí s podnikovými procesy.
**Datum vydání:** VI/2002 
   Article source Knowledgeboard.com - knowledgeboard Resources and Information  
  
 