Podnikový intranet - cesta ke zvýšení produktivity

Nabízet dostatek informací na webu je v dnešní době pro podnik jedním z nutných předpokladů úspěchu. Společnosti ze všech odvětví spoléhají na web a intranet jako na nástroj, který umožňuje zaměstnancům sdílet důležité informace. Otázkou je, jak vnitropodnikovou síť udržovat stále aktuální při přijatelných nákladech. Řešení, které mnozí volí, je spolehlivý, snadno použitelný, bezpečný a plně integrovaný sytém řízení obsahu (CMS) – ten umožňuje i pracovníkům bez technických znalostí přispívat, publikovat na firemní síti a měnit její obsah pomocí nativních aplikací, takže není třeba při aktualizaci webu pomoci IT profesionálů.

Systém řízení obsahu nabízet například možnost přímého přispění původními soubory a materiály z různých zdrojů v podniku. Dále by měl umožňovat replikovat příspěvky z jednoho zdroje na další webová sídla a jiná umístění. Důležitá je také schopnost automatického převodu do různých formátů používaných na webu a integrace do existujících aplikací. Společné vytváření obsahu, řízení pracovních procesů a kontroly, vyhledávání metadat jsou dalšími z požadavků. Článek zmiňuje také příklady tří konkrétních společností, kterým systém CMS pomohl zvýšit efektivitu jejich hospodaření.

Nezávisle na jeho zaměření a velikosti může být dobře navržený podnikový intranet značným přínosem. S jeho pomocí lze snížit náklady a zvýšit produktivitu. Jeho účinnost je však dána zejména tím, do jaké míry je využíván. Jedním z nejdůležitějších faktorů je zejména přátelské uživatelské prostředí. Firemní intranet může práci urychlit, usnadnit a zajistit návrat investic do něj vložených.

Zdroj: Information Today, Inc.
Zobrazit přehled článků ze zdroje Information Today, Inc.