Podnikavý Toníček a jeho koníček

Když máte hobby, které vás bezmezně baví, jste z něj nadšení, je dobrý nápad založit si na základě tohoto hobby byznys? Existují dva způsoby, jak nahlížet na tuto otázku. Pokud jste příliš zaujatí, než byste byli schopni být objektivní, nebo by celý byznys převzal kontrolu nad vaším osobním životem, pak odpověď zní „ne“. Jestliže to funguje a potvrzujete tím názor, že někdo může být vášnivě zaujatý obchodním nápadem, pak „ano“.

Philip Moule je ředitel LightIQ, společnosti, která se zabývá poradenstvím ohledně osvětlení a kterou založila jeho sestra Rebecca. Ta se velmi zajímala o design, ale v prvních letech, kdy pracovala sama, trávila více než polovinu svého času zpracováváním administrativy. Práci, kterou chtěla dělat, si neužívala. Bylo to velmi časově náročné, nemohla trávit venku tolik času, kolik by chtěla. Přišel čas, kdy přibrat obchodního manažera. V různých manažerských kurzech se často hovoří o odlišných typech. Vizionář, typ označující člověka, který má počáteční nápad a entuziasmus, je jeden z nich. Každodenní manažer, který dohlíží na realitu daňových přiznání a placení účtů, je zcela jiný typ člověka. Rebecca proto přijala svého bratra na tuto pozici, což jí umožnilo trávit všechen svůj pracovní čas schůzkami s klienty a poskytováním konzultací.

V tomto případě to vyšlo, obrat se během dvanácti měsíců zdvojnásobil. Vyplývá z toho ponaučení, že koníčky a zájmy mohou přejít ve výnosný byznys, ale jakmile jednou uplatníte obchodní pravidla, měli byste je uplatňovat raději dost dobře.

-ba-
Zdroj: The Guardian - portál britského deníku The Guardian
Zobrazit přehled článků ze zdroje The Guardian
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace