Plánování nástupnictví - myslete na zadní kolečka

„Když s námi klienti hovoří o potřebě najít vhodného nástupce stávajícího výkonného ředitele společnosti, už je příliš pozdě,“ tvrdí Tony Couchman, vedoucí firmy, která se zabývá vyhledáváním a náborem špičkových manažerů. Až dosud se velké společnosti tzv. plánováním nástupnictví (succession planning) vůbec nezabývaly. Nyní myslí „na zadní kolečka“ mnohem intenzivněji.

Společnost Vodafone například dělá pohovory s čerstvými absolventy škol (celkem 60), kteří by měli zájem o práci ve společnosti. Z této skupiny pak vybere 30, které Vodafone zaměstná a pracuje na jejich rozvoji. Za plánování nástupnictví odpovídá některý z ředitelů, který vše konzultuje přímo s CEO. Odborníci se shodují na tom, že většinou je lepší vybírat nové výkonné vedoucí z řad zaměstnanců společnosti, než přijmout někoho „zvenku“.
Zdroj: The Economist - server prestižního britského týdeníku The Economist
Zobrazit přehled článků ze zdroje The Economist