V obtížné ekonomické době může firmám pomoci, spojí-li se s partnery, kteří se snaží oslovit stejné publikum pomocí doplňkových výrobků nebo služeb. Společně mohou dosáhnout nižšího rizika, sdílet marketingové náklady, lépe načasovat marketing a nabídnout balíček služeb pro koncové uživatele.
Je však velmi důležité vybírat si partnera pečlivě a myslet na to, že úspěšně fungující partnerství vyžaduje hodně práce a oddanosti. Položte si proto následující otázky:
- Má daný partner potenciál pro vytváření odpovídajícího prodeje, aby vaše spojení bylo rentabilní? Jak definujete odpovídající prodej?
- Jak může přispět k vašemu růstu a jak vy můžete přispět k jeho růstu?
- Lze využít jeho silných stránek, aby se překlenuly vaše nedostatky a naopak?
- Má tato společnost hodnoty a kontakty, které potřebujete k úspěšnému partnerství?
-kk-