Osm rad pro boj se spamem

Když se firma rozhodne, že zvolí nějaké opatření pro filtrování nevyžádané elektronické pošty, měla by začít pomalu a soustředit se na to, aby filtrování neodstraňovalo i poštu legitimní. Článek nabízí osm odborných rad, jak filtrovací program uvést do provozu.

- Pečlivě prostudujte licenční dohody. V roce 2004 se společně s konsolidací antispamového trhu očekává výrazný pokles cen těchto produktů (alespoň v USA).
- Seznamte se s různými možnostmi. Zvažte například outsourcing.
- Zvolte produkt, který bude podporovat více detekčních metod z způsobů správy uživatelů.
- Učte uživatele, jak se vyvarovat spamu.
- Založte uživatelům e-mailovou schránku, do níž mohou informačnímu systému odesílat oznámení o spamu.
- Začněte pozvolna. V prvních týdnech provádějte audity odfiltrované pošty a raději poštu ještě nevymazávejte.
- Odhalte falešná pozitiva. Využijte audity a definujte tak, kolik nesprávně odfiltrovaných zprááv můžete ještě tolerovat.
- Filtrujte spam postupně. Začněte označením předpokládaného spamu a nechte uživatele rozhodnout, co s ním udělají. Následně spam izolujte, ale ponechte uživatelům možnost nahlédnout do odfiltrovaných zpráv.

**Datum vydání:** XI/2003
Zdroj: CIO.com - Internetové stránky časopisu CIO pro vedoucí pracovníky v oboru informačních technologií
Zobrazit přehled článků ze zdroje CIO.com