Organizační platforma s tebou, vůdče

V současném obchodním světě je obrovská spousta vůdců. Většina z nich se ale primárně zabývá řešením problémů. Skuteční vůdcové, které článek nazývá „vůdci vůdců“ ale vytvářejí tzv. platformy, na nichž stojí celé organizace a jednotliví dílčí vůdcové jim pak dodávají směr a smysl. Klíčové atributy organizace řízené takovouto platformou pak zahrnují například to, že:

- Platforma je známou, chápanou, respektovanou a dominantní složkou organizace.
- Platforma je široká z hlediska rozsahu a hluboká z hlediska významu a dopadu.
- Platforma je živoucí sada hodnot, principů a vodítek, které dodržují vůdci organizace na denní bázi.

Organizace, která chce své řízení založit na výše popsané platformě by potom měla podstoupit několik důležitých kroků. Znamená to například trvale plnit potřeby zákazníků, vytvářet bezchybné produkty, poskytovat vynikající služby, respektovat zaměstnance, provádět informovaná rozhodnutí, jednat eticky atd.

**Datum vydání:** XI/2003
Zdroj: The CEO Refresher - americký server věnovaný managementu
Zobrazit přehled článků ze zdroje The CEO Refresher