Nová tvář oddělení IT

Oddělení IT vypadalo v podnicích donedávna jako opuštěný ostrov. Do kontaktu s okolím se maximálně dostal jeho vedoucí, zatímco ostatní zaměstnanci zůstávali technickými odborníky, kteří se o okolí nemuseli starat a nepotřebovali nijak zlepšovat své komunikační či manažerské dovednosti. Doba se ale změnila. Oddělení IT se stávají pružnějšími a pružnější musí být i jejich zaměstnanci. Samozřejmě, že tito lidé musejí mít odpovídající technické znalosti a dovednosti, musí však k tomu také disponovat tzv. „soft skills.”

Oddělení IT se postupně daleko více propojují s ostatními odděleními. Podniky proto spíše než čistě technické odborníky chtějí nyní přijímat techniky zdatné pracovníky, kteří budou schopni i vysvětlit danou problematiku zaměstnancům na všech úrovních, jednat se zákazníky a samostatně řídit projekty. Nejvíce žádané je umění interpersonální komunikace. Vzdělávat se odborníci mohou ve speciálních kurzech nebo za pomoci kolegů či nadřízených, kteří již tyto dovednosti ovládli. Doručují se také odborné stáže v podnicích.

**Datum vydání:** IX/2003
Zdroj: E-commerce Times - Magazín o e-komerci
Zobrazit přehled článků ze zdroje E-commerce Times