Než vyhlásíte bankrot aneb Jak předcházet potížím v krizi

Když si půjčíte korunu, abyste z ní udělali další tři, je to v pořádku. Pokud si musíte půjčit na mzdy, bude to bolet. Máte-li střední až vážné problémy s peněžním tokem, zde jsou čtyři kroky, jak situaci vylepšit:

- Ořezávejte náklady strategicky. Neubírejte bez rozmyslu ve všech oblastech. Zvažte každou položku a ptejte se, zda její snížení bude znamenat, že se udržíte, nebo zkrachujete. Snažte se neořezávat klíčové služby. Pokud si vaši zákazníci cení právě jedinečných služeb, snížení počtu pracovníků například call centra nepomůže posílit jejich loajalitu.

- Pusťte některé zákazníky. Před rokem se zdálo být posílení vaší zákaznické základny o 30 % dobré. Rozbor hrubého zisku by však mohl odhalit, že je to chyba s ohledem na to, kolik nákladů byste museli vynaložit, abyste zajistili pro tyto zákazníky servis.

- Forfeiting platů. Vezměte si dost na to, abyste uživili svou rodinu a zaplatili daně a zbytek nechte ve firmě. Pokud bude situace velmi vážná, doporučují někteří odborníci požádat zaměstnance, aby obětovali týdenní plat, což může firmě ušetřit stovky tisíc. Někteří zaměstnanci to budou brát velmi nelibě, pokud ale budete mít promyšlený plán, jak se z této „bryndy“ dostat, je pravděpodobné, že budou souhlasit.

- Přehodnocujte svůj plán. Kdykoliv se změní trh nebo ekonomika, přehodnoťte svůj podnikatelský model a ujistěte se, že dokážete v novém prostředí profitovat. Pokud ztrácíte zákazníky, ptejte se, proč tomu tak je. Je-li to nutné, vylepšete nabídku a služby tak, aby byly pro zákazníka co nejatraktivnější.

 
-av-
Zdroj: Entrepreneur.com - portál předního amerického časopisu pro podnikatele
Zobrazit přehled článků ze zdroje Entrepreneur.com
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace