Není konzultant jako konzultant

Počet firem, které by mohly vyprávět horory o svých zážitcích s poradci stále stoupá. Někteří konzultanti opouštějí firmy v horším stavu, než když do nich přišli pomoci s organizací. Firmy to stojí mnoho peněz i času a navíc se proti takové neschopnosti nemohou ani nijak efektivně bránit. Kvalifikovaný konzultant může však hodně pomoci, proto se článek zaměřil na postup, jak konzultanta dobře vybrat.

Dříve, než firma začne hledat poradenství, měla by se zamyslet nad tím, co přesně by pro ni měl konzultant udělat. Pak teprve přichází na řadu prověřování individuálních konzultantů. Důležité je přitom zjistit co nejvíce informací o dané firmě a osobě, jejích interpersonálních dovednostech, schopnosti soustředit se na problémy, relevantních dovednostech, konzultantském přístupu, vzdělání a zkušenostech, referencích a důvěryhodnosti. Při hodnocení návrhu konkrétního řešení je pak třeba prostudovat jeho délku, definovanou odpovědnost za úspěch či neúspěch projektu, jednotlivé fáze, garance, četnost revizí, základní pravidla, náklady a pokračování poradenských služeb.

**Datum vydání:** XII/2003
Zdroj: The CEO Refresher - americký server věnovaný managementu
Zobrazit přehled článků ze zdroje The CEO Refresher