Největší konference o interní komunikaci IN Communication Forum chytla za srdce

Největší konference o interní komunikaci z dílny vzdělávací společnosti Top Vision proběhla 21. 11. v prostorách Národní technické knihovny. Letošní IN Communication Forum představilo celkem dvanáct osobností, které dokázaly, že svou práci dělají nejen hlavou, ale hlavně srdcem.

IN Communication forum

Samotní tvůrci sdíleli na konferenci nejen své povedené projekty, ale i přešlapy. Matěj Macura, který byl u spojování Vodafonu s UPC, upozornil na důležitost středního managementu v interní komunikaci. Tvoří ho totiž šéfové, s nimiž jsou lidé v každodenním kontaktu.

Lucie Ehrlichová promluvila o využití CSR aktivit k vytváření pozitivního obrazu firmy jak pro zákazníky, tak i pro zaměstnance. Ve společnosti ČEZ podporuje nápady zaměstnanců a dává jim příležitost zazářit.

Michaela Palatá přišla v doprovodu sezónního maskota - kapra, který má i svůj vlastní profil na sociálních sítích a svými příspěvky nabádá pracovníky z kanceláří, aby v předvánočním čase pomáhali kolegům na výdejnách v MALL Group. Vaše balíčky vám tak mohou předat i členové nejvyššího vedení.

O projektu interní komunikace na letišti v Praze hovořila Marika Janoušková, která vybavila všechny zaměstnance chytrými telefony a aplikacemi.

Eliška Novotná a Ladislav Onderka ze společnosti IKEA si kladou za cíl zlepšovat každodenní život zákazníků i zaměstnanců. Každého zaměstnance vnímají jako talent, kterému umožňují růst. Lidé se tak mohou kariérně posouvat, aniž by museli měnit zaměstnavatele. A když vám to nejde s vysokozdvižným vozíkem, IKEA vás nevyřadí, ale přeřadí.

Tomáš Novotný představil komunikační kanály ve společnosti ŠKODA. Upozornil na důležitost měření v interní komunikaci i na nejčastější nedostatky: Informace přicházejí pozdě, nebo v přikrášlené podobě.

O tom, že komunikace musí být sexy, hovořil Matěj Matolín. Interní komunikace by měla odpovídat i době a tomu, jak spolu lidé komunikují mimo kancelář. CEO tak osloví daleko více lidí prostřednictvím Instastory, než klasickým e-mailem.

Andrea Nováková ze společnosti O2 popsala, jak postupovala při modernizaci firemní komunikace a jak se jí podařilo zapojit do ní více zaměstnanců.

Pavel Merhout hovořil o roli leadershipu v interní komunikaci. Připomněl, že obsah sdělení bude vždy důležitější než jeho forma.

Michel Fleischmann založil první soukromou rádiovou stanici u nás - EVROPU 2. Během svého působení v rozhlase se obklopoval talentovanými profesionály, kterým dával svou důvěru. V rádiu vytvářel atmosféru, která měla proniknout k posluchačům. Jeho vystoupení bylo velmi emotivní.

Letošní IN Communication Forum moderovala Magdaléna Chvalinová, která v závěru konference sdílela 16 „fuckupů" své 16leté kariéry. Magdaléna působí také jako lektorka ve společnosti Top Vision. Můžete se s ní setkat v kurzu Základy interní komunikace.