Nejlepší manažer je Mistr D.

Padesátiletý Američan italského původu Mark DeCocinis, generální ředitel společnosti Portman Ritz-Carlton Shanghai byl za vedení jednoho luxusního hotelu již podruhé v řadě za sebou jmenován nejlepším asijským zaměstnavatelem. Tento muž, přezdívaný Mistr D., holduje maratónskému běhu a ve svém oboru je skutečným profesionálem. Jeho úspěch tkví v tom, že dokáže v klidu zaměstnance inspirovat k dokonalým výkonům, aniž by je cíleně nutil.

Mark DeCocinis jde za svým cílem, uvědomuje si však přitom, jak jsou pro něho zaměstnanci důležití. Zaměstnanci jsou jednoduše ti, kteří hotelu přinesou zisk a zákazníkům spokojené chvíle. Důležité je podle něho zejména se zaměstnanci komunikovat. Každé oddělení proto pořádá mítinky, na nichž se řeší zacházení s hotelovými hosty, VIP návštěvníky nebo aktuálně nebezpečím nákazy SARS. Komunikaci však nelze omezovat jen na formální schůze. DeCocinis vybízí své manažery, aby se zaměstnanci hovořili otevřeně i denně na pracovištích. Sám například chodí se zaměstnanci na obědy do kantýny. Nejlepším zaměstnavatelem se stal díky svým zásadám a z nich plynoucích úspěchů. Toto jsou některé z jeho zásad:

- Respektujte každého zaměstnance.
- Vytvořte svým zaměstnancům pozitivní pracovní prostředí.
- Přistupujte k zaměstnancům jako ke své rodině.
- Důvěřujte svým zaměstnancům.
- Plaťte zaměstnancům za jejich výkony odpovídajícími prostředky.

**Datum vydání:** IV /2003
Zdroj: Career Journal Asia - portál amerického listu Wall Street Journal zaměřený na zaměstnání a kariéru v Asii
Zobrazit přehled článků ze zdroje Career Journal Asia