Nejčastější argumenty manažerů proti outsourcingu

Přestože celková hodnota ročního prodeje vygenerovaná outsourcingem přesahuje čtvrt biliónu dolarů, mnozí manažeři s jeho aplikací váhají. Autor tohoto příspěvku shrnuje jejich nejčastější obavy a vysvětluje, proč jsou neopodstatněné:

1. **Outsourcing je příliš drahý, vyplatí se spíše interní procesy.** Skutečnost je však taková, že za činnost externích reprezentantů zákaznických služeb utratí firma mnohem méně peněz než za vyškolení vlastních lidí do této funkce.
2. **Při současné úrovni technologií a automatizovaných služeb je outsourcing zbytečný.** Osobní kontakt je však ve skutečnosti nenahraditelný. Automatické zasílání reklamních materiálů, kterému nepředcházel průzkum trhu, může zákazníky spíše rozzlobit než zaujmout.
3. **Nechci ztratit kontrolu nad svým marketingovým programem.** Zde je řešením nezávislý expert, pověřený hodnocením programu.

**Datum vydání: IX/2001**
Zdroj: Destination CRM - americký sever věnovaný CRM a KM
Zobrazit přehled článků ze zdroje Destination CRM