Měli byste udělat následující, radí nám článek na webu management-issues.com.
Zůstaňte zapojeni
Přijměte změnu. Pokud se do toho nepustíte, vaše důležité kontakty i vaše stávající komunikační kanály napříč společností mohou začínat slábnout. Neodtahujte se. Zaměřte se na to, jak vy sami můžete s velkou změnou pomoci. Soustřeďte se na každý aspekt práce, kterou pro firmu děláte, a snažte se o to, abyste ji i nadále odváděli co nejlépe.
Pokud se můžete přidat k projektovému týmu, který změnu vede, neváhejte a zapojte se.
Buďte informovaní a připravení
Pracoviště je víc než jen náš vlastní pracovní stůl. Jak ve firmě tak mimo ni, probíhají určité trendy. Nové technologie, zmenšující se rozpočty a lépe informovaní spotřebitelé, stárnutí zaměstnanců... je toho hodně, a vše potřeba sledovat.
Musíte zůstat napřed. Proto se zaměřte na to, jaké jsou aktuální trendy ve vašem oboru. Buďte aktivní v profesních sdruženích, navštěvujte konference.
Hovořte s lidmi a zároveň je poslouchejte
Během změn musíte zůstat sladěni s ostatními. Mluvte s nimi – to však nestačí. Je třeba se aktivně snažit o to, aby se s vámi podělili o jejich pozorování a perspektivy. Jedině tak budete moc jejich pohledy na věc náležitě zvážit. Perspektivy ostatních nás mohou hodně naučit. Během transformace a období provádění změn není vždy vše jasné, proto vám náhledy a postřehy ostatních mohou být užitečné.
Buďte přínosem
Snažte se přispět a pomoci při řešení problémů. Změny přinášejí nové problémy, takže nebudete mít o příležitosti nouzi. Identifikace problémů a návrh jejich řešení vždy pomůže. Ptejte se proto lidí na to, jak zaváděné změny ovlivňují jejich práci, jaké překážky se objevují a jak se jim daří s nimi vypořádat.
-jk-