Nebojte se zaměstnanci říct, že dělá něco špatně, nebo se zblázníte

Máte problémy se svými zaměstnanci, ale raději nic neříkáte a necháváte v sobě vařit vztek? Pak věřte, že jednoho dne to nevydržíte a vaši zaměstnanci budou velmi překvapení, jak dokážete vybuchnout.

Když od svých zaměstnanců něco chcete nebo nejste spokojeni s jejich prací, řekněte jim to hned a narovinu. Budete tak mí klid a hlavně vztahy na dobré úrovni. Pokud v sobě necháváte problémy dusit, ubližujete tím sice sám sobě, ale i ostatním. Je mylné se domnívat, že nebudete kárat své zaměstnance, abyste je nenaštval nebo abyste s nimi měl dobré vztahy.

Možná si říkáte, že chcete své lidi chránit, ale to, že budete všechno řešit vy sám, až to jednoho dne nezvládnete, je špatná ochrana, a hlavně neefektivní.

Šéf je člověk, pod jehož vedením by měla společnost i lidé rozkvétat, učit se. Jenže pokud se budete chovat výše popsaným způsobem, ztratí lidé nadšení, motivaci a budou se vám v týmu rozmnožovat průměrní, někdy podřadní lidé.

Zapomeňte na řeči typu „nechci mu ublížit“, „nechci zranit jeho city“ nebo „nechci, aby mě nenáviděl“. Vy jste šéf. A šéfové nejsou od toho, aby v sobě dusili problémy ostatních, ale od toho, aby lidi vedli, aby je motivovali. A proto s nimi musíte mluvit. Pokud dělají něco špatně, řekněte jim to.

Předně si uvědomte, že kritika není špatná zpráva. Naopak je to odezva, je to nakopnutí k lepšímu výkonu jak jednotlivce, tak celého týmu.

-pk-

Zdroj: Joan Lloyd & Associates - stránky americké koučky Joan Lloydové
Zobrazit přehled článků ze zdroje Joan Lloyd & Associates