Nebojte se s problémovou osobou jednat rázně

V jednom týmu se sejdete opravdu široké spektrum lidí. Je tedy velká pravděpodobnost, že zkrátka s někým si manažer nebude umět poradit. A nejen manažer. V týmu se totiž může objevit osoba, která neustále chodí pozdě, chová se hrubě ke kolegům, i když se ji snaží pomoci s prací, je hrubá i na zákazníky, zkrátka má na všechno velmi negativní pohled. S takou osobou je i těžké vycházet. Když si s ní jako manažer zkusíte promluvit, tak se na vás ještě oboří a nazve vás původcem celého jejího chování. Pak vytváří velmi nepříjemnou pracovní atmosféru pro všechny.

Takový zaměstnanec potřebuje jediné – ultimátum. Nezkoušejte s ním vůbec rozebírat jeho chování, prostě buď ho změní, nebo přijde o práci. Tím, že se snažíte takovou osobu tolerovat, ubližujete nejvíc ostatním zaměstnancům.

Nejhorší je, když máte nebo jste měli s takovou osobou přátelské vztahy. Ona se k vám sice chová popsaným způsobem, vám je ale hloupé ji vyhodit. Tak právě z toho ona těží, zkuste si jen představit, jak daleko ji takhle ještě necháte dojít? Chyba není ve vás, ale v ní. A když se nedá s takovou osobou mluvit, promluvte si o ní s ostatními a společně vymyslete nějaký plán. Možná se dozvíte, že na vyhazov dlouho čeká a nikdo nechápe, co vám tak dlouho trvá.

-pk-

Zdroj: Joan Lloyd & Associates - stránky americké koučky Joan Lloydové
Zobrazit přehled článků ze zdroje Joan Lloyd & Associates