Náborové chyby začínajících firem

Vytisknout

Vytvoření dobrého týmu není nikdy jednoduché. Letmý pohled do světa sportu to potvrzuje. Ve firemním světe je to stejně nelehké. I zavedené firmy trpí náborovými chybami a chybami v team-buildingu, problémy bývají ale palčivější u menších a začínajících firem, které nemají zisky, které by náborové chyby ztlumily.

Pár tipů, čemu se vyhnout:

 

- Přijmutí někoho, protože ho znáte. A to i na zkrácený úvazek. Na pracovišti by se měla dodržovat určitá objektivita a zodpovědnost. Přátelé a rodina očekávají jiné zacházení – čehož by se jim dostat mělo, ale zásadně mimo firmu.

- Přijmout někoho, „aby jim pomohl“. Někteří majitelé mají přehršel empatií pro pracovníky, kteří mají nějaké problémy. Být „zachráncem“ ale nemusí svědčit firmě. Namísto toho přijměte někoho, kdo bude firmě a provozu přínosem. Jsou to lidé, kteří jsou dychtiví a ochotní udělat pár kroků navíc.

- Přijmout někoho jako partnera, protože si nemůžete dovolit ho najmout. Podnikání může být dost tvrdé i pro jediného majitele, nemyslete si ale, že je velká výhoda přivést partnera, když si nemůžete dovolit ho najmout jako zaměstnance. Pokud to uděláte, dáváte 50 % své firmy někomu, kdo může nebo nemusí v podnikání prospívat.

- Přijmout někoho, aby dělal kousek od všeho. Přístup "Ferda mravenec - práce všeho druhu" je v pořádku jen pro majitele firmy. Specifické funkce firemních potřeb je nutno zaplnit odborníky.

- Neznalost pozice, kterou chcete zaplnit. Jasně definujte role pro všechny nové nábory. Nejen, že se vyhnete náboru neproduktivního člověka, přilákáte lidi, kteří budou přínosné roli a provozu.

- Nabíráte pro práci, kterou nemáte v oblibě. Měli byste nabírat lidi, kteří mají doplňující dovednosti, které potřebujete. To znamená, že byste neměli přijmout někoho na práci, kterou sami zvládáte velmi dobře.

Nábor je především o nalezení vhodných dovedností, osobností a postoje, které by byly v souladu s celkovou vizí a misí vaší firmy.


-av-
Zdroj: Entrepreneur.com - portál předního amerického časopisu pro podnikatele
Zobrazit přehled článků ze zdroje Entrepreneur.com
Chcete tento článek umístit na Váš web nebo do tištěného časopisu? Bližší informace se dozvíte zde.

Komentáře k článku

Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přidejte komentář jako první.
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace