Myslíte, že myslíte správně?

Obchodní vůdcové rádi věří, že dokáží správně přemýšlet, ale často tomu tak není. Rozhodují totiž spíše na základě emocí než logické úvahy. Logiku používají až ve chvíli, kdy si emocionální rozhodnutí zdůvodňují. Když ale obchodní rozhodování řídí ego nebo panika, firmám to nepřináší nic dobrého. Článek proto nabízí vedoucím pracovníkům malou lekci z kritického myšlení. Při rozhodování mějte na paměti následující:

- Ujistěte se, že rozumíte logice vašeho rozhodnutí.

- Ujasněte si své předpoklady a znovu je prověřte.

- Sbírejte data, která podpoří nebo vyvrátí vaše předpoklady.

- Důkladně uvažte svou situaci z více úhlů pohledu.

- Pamatujte na lidi!

- Přemýšlejte rychle a dlouhodobě.

-kk-

Zdroj: HBS Working Knowledge - kolekce nejnovějších manažerských trendů z Harvard Business School
Zobrazit přehled článků ze zdroje HBS Working Knowledge