Mnoho firem provádí nábor nových pracovníků prostřednictvím Internetu

Mnoho firem v současné době využívá možnosti náboru nových zaměstnanců prostřednictvím Internetu. Některé zašly až tak daleko, že životopisy, které jim přijdou běžnou poštou, vůbec nepřijímají a odesílají je jejich autorům zpět s poznámkou, že je nutné se ucházet o zaměstnání na webové stránce.

Ne všechny firmy zacházejí až do takového extrému, ale počet těch, které využívají Internet k získávání nových talentovaných pracovníků, rapidně roste. Pro tyto firmy je to také způsob, jak ušetřit – náklady na uveřejnění pracovní pozice na svých stránkách nebo na specializovaném serveru nejsou tak vysoké jako například reklamy a inzeráty v novinách. Podle průzkumu provedeného mezi uchazeči o zaměstnání jsou webové stránky konkrétních firem s nabídkami zaměstnání o něco účinnější než specializované servery.

Specializované servery jsou však užitečné zejména pro společnosti – provozují databáze s nepřeberným množstvím životopisů. Tak mají firmy téměř jisté, že najdou toho zaměstnance, kterého potřebují.
Zdroj: Bloomberg Businessweek - portál prestižního amerického týdeníku Business Week a mediální agentury Bloomberg
Zobrazit přehled článků ze zdroje Bloomberg Businessweek