Manažer musí umět číst mezi řádky

Úkolem manažerů je především podněcovat komunikaci mezi členy týmu a vést je i ke komunikaci s ním samotným. Někdy ale nejsou zaměstnanci tak odhodlaní nebo odvážní komunikovat a říkat věci na rovinu, proto by dobrý manažer měl umět číst mezi řádky.

Dobrá situace není, když se k vám jako k manažerovi nedostanou žádné zprávy, ani dobré ani špatné. To je důvod k tomu, abyste začali být nespokojení a vyrazili z kanceláře mezi své zaměstnance. Teprve pak budou možná zaměstnanci ochotní sdílet s vámi své problémy. Pokud se na vás zase všichni hrnou, hned jak vás uvidí, tak to také není dobře. Tato situace signalizuje, že je nějaký problém uvnitř týmu a týmové komunikace.

Nastat může také to, že za vámi zaměstnanec přijde a něco naznačuje, nevyjádří se přímo. To ukazuje jeho ostych a také to, že si vás snaží oťukat a předvídat, jak budete reagovat. Takové chování byste měli jako manažeři odhalit a vyzvat zaměstnance, aby přešel k jádru věci.

Větřit byste také měli, pokud konverzace, která na pracovišti probíhá, není pracovní, ale týká se témat soukromých. To totiž značí, že jste jako manažer obávaný a nepřístupný. Pokud mají totiž zaměstnanci vztah se svým manažerem kvalitní a dobrý, je jejich konverzace na vysoké společenské a politické úrovni.

-pk-

Zdroj: Joan Lloyd & Associates - stránky americké koučky Joan Lloydové
Zobrazit přehled článků ze zdroje Joan Lloyd & Associates