Loajalita není jen obchodní strategie

Loajalita je aktuální otázkou v každé době. V dobách ekonomického poklesu je těžké uzavírat nové obchody a cena za získání nového zákazníka je obvykle značná. Fluktuace zaměstnanců šroubuje náklady do nepřijatelné výše. Je čas položit si otázku – jsou vám vaši zákazníci, zaměstnanci a obchodní partneři věrní? Je rozdíl mezi loajalitou a „uvázáním na řetěz“. Nespolupracují s vámi jen proto, že musí, nebo z pohodlnosti? Pro zaměstnance také nebude strach z nezaměstnanosti tou pravou motivací.

Pokud vám má zákazník zachovat přízeň, musí být s vaší prací velmi spokojen a musí si přát s vámi pracovat. Zpravidla vás pak doporučí svému okolí. Musí cítit, jak si vztahů s nimi vážíte. Udržení loajality není jen obchodní strategie, je principem fungování podniku. Důvěra a solidnost jsou základními kameny. Udržujte potřebné emocionální kontakty – ti s nimiž pracujete, musí znát hodnotu a účel vztahů s vámi. Tvrdí-li vaši zaměstnanci, že pro ně věrnost podniku není důležitá, nevěřte jim to. A pamatujte, loajalita není samozřejmostí.

**Datum vydání: VI/2002**

Zdroj: The CEO Refresher - americký server věnovaný managementu
Zobrazit přehled článků ze zdroje The CEO Refresher