Která příležitost je správná?

Investoři zvažují stovky možností, než učiní investiční rozhodnutí a učí se to dělat objektivně a s disciplínou. Obchodní profesionálové by měli dělat totéž, když se rozhodují o investici svého času, energie a dalších zdrojů. Jaké faktory byste tedy měli zvážit při výběru správné příležitosti?

- Pravděpodobnost úspěchu a výše výnosu. Obecně totiž věnujete stejný čas a energii sledování dobré i špatné příležitosti.

- Potřebné zdroje. Každá příležitost si žádá určité zdroje. Tyto zdroje budou zahrnovat peníze, ale také čas a specifické dovednosti. Vybírejte proto příležitosti, které odpovídají dostupným zdrojům.

- Správné načasování. Každá příležitost má také určitý časový rámec. Prosazování skvělé příležitosti ve špatnou dobu povede k neúspěchu bez ohledu na její celkovou výhodnost.

- Fatální vada. Vždy dobře zvažte, zda daná příležitost nezahrnuje některou fatální vadu, například příliš silnou konkurenci, prodejce nebo dodavatele, kteří mají lepší pozici pro splnění požadavků zákazníků, nebo jinou entitu v dodávkovém řetězci, která dokáže nabídnout lepší řešení než vy.

-kk-

Zdroj: Bloomberg Businessweek - portál prestižního amerického týdeníku Business Week a mediální agentury Bloomberg
Zobrazit přehled článků ze zdroje Bloomberg Businessweek