Kreativita není zadarmo, ale vyplatí se

Kreativita je jedním ze základních předpokladů úspěšnosti firem v dnešní době. Ruku v ruce s kreativitou jde růst, a kde je růst, tam jsou i peníze a nejlepší talenty. Která firma by nechtěla být další Apple, Google nebo Tesla?

Problém je však v tom, že chtít nestačí. Nestačí o tom ani mluvit. Je třeba jednat a převést vizi kreativní firmy do praxe. Mnozí lídři, bohužel, kreativitu ve svých týmech a organizacích stále potlačují. Buď nevědí, co mají dělat, nebo to vědí, ale nemají odvahu podniknout konkrétní kroky.

Vaše firma nikdy nebude kreativní, pokud si myslíte, že k tomu stačí zapojit více brainstormingu a přidat do kanceláří barevný nábytek. Potřebujete zásadní změnu leadershipu a chování v organizaci obecně.

Podle serveru Management Today byste se měli zaměřit na následující tři klíčové oblasti.

1. Základní myšlenka

V korporátním světě se běžně sepisují strategie, kterým chybí základní nápad. Kreativní organizace naopak vycházejí z myšlenek, které jsou jednoduché a lze je popsat několika slovy. Od těch se pak odvíjejí všechna rozhodnutí a činy firmy.

2. Investice do kreativity

Kreativita není zadarmo. Firma musí investovat do správných lidí, výzkumu a vývoje a dlouhodobě udržitelné produkce. Nesmí se spokojit s tím, že na to „nemá rozpočet“.

Když vám chybí prostředky, najděte je. Mnohdy stačí jen přehodnotit priority. Přestaňte ke kreativitě přistupovat tak, jako by to byla poslední položka na seznamu investic, kterou vždy škrtnete jako první.

3. Kreativní génius

Nejkreativnější firmy jsou řízeny svými zakladateli, kteří jsou označováni jako brilantní vizionáři a kreativní géniové. I když vy takoví nejste, můžete se jimi inspirovat a zavést do vaší firmy jejich přístup.

Ukažte svou vizi a vyžadujte, aby ji všichni následovali. Mějte přehnaná očekávání a počítejte s občasnými nezdary. Umožněte kreativním lidem, aby navrhovali věci, se kterými byste vy sami nepřišli.

-kk-

Zdroj: Management Today - portál britského manažerského magazínu
Zobrazit přehled článků ze zdroje Management Today