Klíče k úspěchu

Osobní efektivita je podstatou vašeho stylu, ovlivňuje vaše hodnoty, charakter, tvořivost, iniciativu a lidskost. Nejdůležitější je však schopnost nadchnout a zainteresovat ostatní. Článek přináší deset tipů pro zvýšení efektivity a dosažení úspěchu: Mějte svoji vizi – lidé následují toho, kdo ví, kam směřuje. Dlouhodobé plánování se vyplatí. Pokud sdělujete své záměry a představy, dělejte to jednoduše, ale trvale. Vymezte ty nejhlavnější aktivity a úkoly, jež jsou potřeba k dosažení cíle, na to co je hlavní ve vztahu k zákazníkům, hodnotám firmy a výkonům.

Věřte svým lidem – nemůžete očekávat, že budou pracovat naplno, pokud vycítí, že jim nedůvěřujete. Situace je ještě horší, jestliže nevěří oni vám. zachovávejte si chladnou hlavu – nejlepší vedoucí projevují svoji povahu v těžkých situacích. I tehdy jsou schopni smysluplně rozhodovat a být připraveni na to, co přijde. Buďte odborně na výši – pokud o něčem hovoříte, mělo by být poznat, že věci rozumíte. Přijímejte chyby při plnění úkolů jako přirozenou součást rozvoje, učení a růstu. Povzbuzujte kreativitu a odvahu ve svých zaměstnancích.

Nebojte se odlišných názorů a nesouhlasu – naopak, měli byste je vítat. V rozumné míře jsou jednou z pohonných látek vysoce výkonných týmů i jedinců. Snažte se odstraňovat překážky a bariéry, které brání dobrému rozhodování a vývoji. Přenášejte odpovědnost za plnění úkolů, podporujte samostatnost. Nejúčinnější metodou jak zaangažovat své okolí je být otevřený a mluvit pravdu.
Zdroj: The CEO Refresher - americký server věnovaný managementu
Zobrazit přehled článků ze zdroje The CEO Refresher