Ke lhářům nebuďte v žádném případě velkorysí

Pro manažera může nastat obtížný čas vedení, když zjistí, že mu jeho zaměstnanci lžou. Většinou si ale za situaci mohou sami. Měli by se od počátku snažit budovat vztah na vzájemné důvěře. Zaměstnanci by se neměli bát přijít za manažerem s jakýmkoliv problémem, ani by se mu neměli bát říct, že ještě něco nestihli udělat.

Právě poslední řečená věc se nejvíce týká lhaní na pracovišti. Zaměstnanec lže svému nadřízenému nejvíce v případě, když se ho zeptá, zda už udělal svou práci, zda onoho zákazníka informoval o změnách a podobně. Zaměstnanec vždy vše odkývá, i když to nemusí být vůbec pravda.

Jak má tedy manažer v této situaci jednat? Pokud není možná dohoda, pak není jiného řešení, než se začít zaměstnanci „mstít“. Jestliže máte pocit nebo jste dokonce přesvědčen o tom, že vám zaměstnanec lže, nepodepište mu žádost o dovolenou nebo mu nevyhovte, pokud za vámi přijde. Vždy mu ale dejte najevo, že to souvisí s jeho lhaním.

Hlavně se nesnažte být velkorysý nebo na to doplatíte jen vy sami. Vycházejte z toho, že každý zaměstnanec musí mít nějaký ohled k vám, ke kolegům i k zákazníkům, musí splňovat pracovní etiku.

-pk-

Zdroj: Joan Lloyd & Associates - stránky americké koučky Joan Lloydové
Zobrazit přehled článků ze zdroje Joan Lloyd & Associates