Když je šéf puntičkář

Nezáleží na tom, jak úspěšní nebo pracovití jste. Dříve nebo později se setkáte s nadřízeným puntičkářem, který vás bude neustále kontrolovat a dovádět k zoufalství. V takových pracovních podmínkách si člověk připadá jako robot, u něhož je sledován každý krok. Neustálá kontrola nahrazuje jakoukoli inspiraci, což vede ke ztrátě morálky a produktivity.

Důležité je vědět, co takového manažera vede k jeho chování. Většinou takto jedná nevědomě, s velkou obavou, aby neudělal chybu. Je přesvědčen, že bez jeho neustálých intervencí nikdo nedokáže správně vykonat svou práci. Někdy jsou ale jeho pohnutky závažnější. Řídí jej pocit osobní nejistoty a velké ego.

Vycházet s tímto typem nadřízeného není jednoduché. Je totiž nepravděpodobné, že byste svého šéfa změnili nebo se dokázali udržet v dostatečné vzdálenosti od něho. Proto je třeba postavit se realitě a přijmout jej takového, jaký je. Především byste měli stavět na efektivní komunikaci a snažit se zůstat co nejproduktivnější. Když jej budete blíže pozorovat, zjistíte, že na některé své podřízené je méně přísný. Hledejte důvody, proč. V těžkých obdobích můžete požádat někoho z důvěryhodných kolegů, aby u šéfa za vás loboval.

Zachovejte si horlivost a zaznamenávejte si vše, co jste udělali. Šéfové-puntičkáři milují neustálý přísun zpráv a jejich aktualizací. Vyčleňte si čas, v němž sami budete sdělovat nadřízenému svou zpětnou vazbu. Hodnocení výkonnosti, otázka financí, poskytování benefitů apod. vám dá dobrou příležitost mluvit s ním a poukázat na to, že byste chtěli větší pružnost.

-kk-

Zdroj: The CEO Refresher - americký server věnovaný managementu
Zobrazit přehled článků ze zdroje The CEO Refresher